måndag 15 mars 2010

Emma & vintern



Blekvit himmel som lovar vår men som härbärgar mera snö. Vintern verkar evig och vårt tålamod tänjs till sina gränser. I Berlin ska ju våren komma nu, lite tidigare än i norr. Knopparna ska spricka innan all snö smält i Svedala. Men i år sympativintrar vi ofrivilligt, vecka efter vecka och är glada om Berlinvåren, som lovar het sommar, folkiallaåldrarglassvingrillopicknicfyllda parker och gränslösa nätter, någonsin kommer igen.

Men det finns ljus under vinterhimeln. Min kära vän Emma har blivit en del av internet. Efter många års nättystnad. Åh, blir så glad! Alla avstånd, alla ickenära, alla kära. Nätet är ett blekt substitut, men ändå ett substitut. Och hon har inte bara anmält sig till facebook och skaffat en aktiv mailadress, utan redan börjat blogga också! När hon kommer igång kan det bli riktigt bra. Vacker vardagspoesi som internetfossilerat aningens länge. Hitills är bloggens bakgrundsfärger fastlagda. Jag återkommer om detta.

4 kommentarer:

Keramikverkstad sa...

puss!

Keramikverkstad sa...

Nu står det lite i bloggen.
Men jag har inte riktigt listat ut hur man kan lägga upp saker.. Så som d blir på 'Anders Annikas tittar på film', hans underrubriker fälls ner... så vill jag ha.. hmm

Keramikverkstad sa...

Ha nu har jag fixat det!

Maria sa...

Ser bra ut... I'm proud. Puss