fredag 10 juli 2009

Att blogga

Ryckte ut ett tidigt grått hårstrå samma dag som jag bestämde mig för att börja blogga.
Är det för sent för detta påhitt? Orsaken till mitt beslut: Att mitt iakttagande av världen (närmare bestämt Berlin och dess underliga invånare) har ett nytt syfte, att vägen till jobbet nu kan bli stoff för ett blogginlägg(!). För tillfället, skriver mer om det senare, är meningen med det mesta i mitt liv i svajning och att pränta fast vad jag ser känns som ett syfte gott nog att med bättre humör promenera genom stan.
Eftersom mina ögon inte är filmkameror, som jag så ofta önskar, memorar jag en del av det och dem jag möter, och skriver om det här. Så tänkte jag.

Berlin är, som ju alla vet vid det här laget, fint och fult, gammalt och nytt, tidigt och sent, historia och framtid. Och så vidare. It's all in the mix.

Inga kommentarer: